Asigură-te că orice prognoză trimisă către top management este întotdeauna însoţită de un disclaimer în care precizezi că marja de eroare poate fi de până la 100%.
Dacă setezi un orizont de aşteptare extrem de scăzut, când realitatea va depăşi estimările tale, toată lumea va fi mulţumită.
Oricine îşi poate baza prognozele pe date concrete, aşă că tu fundamentează-le pe speranţe, credinţe si frici.
Interpretarea graficelor e ca ghicitul în cafea, contează povestea pe care o spui. Deci la drum de seară vei întâlni doi ochi căprui cu care vei face profit mare.
Cunoaşte-ţi bine superstiţiile, astfel încât să nu faci forecast-uri în zilele de Marţi 13, sau când te mănâncă palma stângă, ori ţi se zbate ochiul drept.
Nu lăsa pe nimeni să se uite prea mult la prognozele tale să nu ţi le deoache.
În forecasting, garantarea unei precizii de 50% este un lux, deci îmbrăţişează datul cu banul drept o metodă la fel de legitimă ca oricare alta.
Când situaţia o cere, întoarce graficele cu susul în jos, astfel încât să faci din orice scădere o creştere.
Dacă rezultatele sunt proaste, şi chiar n-ai nimerit-o nici pe departe, poţi adăugă liniştit un al cincilea trimestru, pe care vei prognoza creşteri record.