AI PĂRERI?

Îţi place de noi şi vrei să ne spui asta? 
Sau, dimpotrivă, crezi că suntem vai de capul nostru şi ţii morţiş să ajungă treaba asta la urechile noastre? 
Indiferent ce vrei să ne transmiţi, o poţi face la adresa de mai jos:

contact@corporatzia.ro

URMĂREȘTE-NE ȘI PE FACEBOOK!

ABONEAZĂ-TE 

Introdu adresa de email şi alătură-te
corporatziei pentru a fi mereu
la curent cu cele mai noi articole
ABONARE
ABONARE
Formularul a fost expediat - îți mulțumesc.
Te rugăm să îndeplinești toate câmpurile obligatorii!
Cum să pari deştept în şedinţe

Cum să pari deştept în şedinţe

12 iunie 2021

Ştim cu toţii că şedinţele corporatiste nu sunt altceva decât o formă de tortură modernă. O picătură chinezească turnată în ureche de un manager care e plin de rumeguş de la tot limbajul de lemn pe care se chinuie să-l pună intr-o formă ce mimează comunicarea. Nimeni dintre cei prezenţi nu vor de fapt să fie acolo. Singurul motiv pentru care au venit împotriva voinţei lor este că si-au regăsit numele în groaznica rubrică a Outlook-ului intitulată „Mandatory”.

Dar dacă totusi ai apăsat acel buton de „accept” de pe invitaţie, ar fi bine să nu te confuzi cu mobila şi nici cu plantele decorative. În timp ce alţii vor fi ficuşii, uite câteva sfaturi care te ajuta să pari deştept în orice şedintă:

  • Echivalează procentele în fracţii: de fiecare dată când vei auzi pe cineva zicând lucruri de genul „25% dintre utilizatorii care intră pe flux nu apasă butonul de checkout” să spui imediat „hmm, deci unul din patru” şi apoi să notezi ceva în agendă. În ochii tuturor vei părea drept persoana căreia îi merge mintea, gândeşte repede şi face conexiuni.

  • Cere celui care ţine prezentarea să revină la slide-ul precedent: ca să te diferenţiezi de masa amorfă şi tăcută ce probabil contemplă în minte diferite variante de scuze care să le permită să plece mai repede de la şedinţă, tu vrei să arăţi nu doar că eşti prezent , dar mai ales că eşti alert şi perspicace. „Scuze, poţi te rog să dai înapoi pentru o secundă”, îţi va da prilejul să te mai zgâieşti 5 secunde în timp ce îţi tii mâna la bărbie gânditor. Apoi vei mulţumi politicos celui pe care tocmai l-ai scos din ritm şi care va avea nevoie de câteva momente bune pentru a se recalibra.

  • Întreabă care este demograficul: indiferent despre ce se discută, fie ca sunt decizii financiare sau lansarea unui nou produs, întreabă care este publicul ţintă: „Cui ne adresăm noi de fapt?” Chiar dacă cel care face prezentarea are un răspuns la această întrebare, se vor mai găsi şi alţii care vor simţi nevoia să nuanţeze. Pe când vor termina cu pomelnicul îţi vor mulţumi pentru întrebarea care a facilitat aceasta discuţie.  

  • Invită pe toţi să facă un pas înapoi: când simţi că discuţia lîncezeşte sau, mai rău, chiar s-ar putea ajunge la o concluzie, spune-le tuturor că poate ar fi bine să faceţi un pas în spate, să vedeţi the big picture. „Guys, guys, poate îmi scapă mie ceva, dar ce problemă încercăm de fapt să rezolvăm?” Până vor face slalom prin tot delirul ce s-a derulat în ultima jumătate de oră, încercând să-ţi facă o sinteză, timpul alocat meeting-ului se va fi epuizat deja.

  • Pune problema scalării cât poţi de repede: „Cum va scala?”, iată ciocanul tuturor întrebărilor, acest Thor nemilos care pică în capul celui care primeşte întrebarea lăsându-l crăcănat. Sigur, nimeni nu ştie exact dacă este nevoie de un răspuns atât de devreme, mai ales dacă sunteţi abia în fază de brainstorming, dar îţi dă ocazia să arăţi că ai viziune, ca tu gândeşti miles away, şi în plus e un bun prilej de a le mai astupa gura şi persoanelor tehnice care vor asuda puternic bălmăjind o tentativă de răspuns.

Alte articole