AI PĂRERI?

Îţi place de noi şi vrei să ne spui asta? 
Sau, dimpotrivă, crezi că suntem vai de capul nostru şi ţii morţiş să ajungă treaba asta la urechile noastre? 
Indiferent ce vrei să ne transmiţi, o poţi face la adresa de mai jos:

contact@corporatzia.ro

URMĂREȘTE-NE ȘI PE FACEBOOK!

ABONEAZĂ-TE 

Introdu adresa de email şi alătură-te
corporatziei pentru a fi mereu
la curent cu cele mai noi articole
ABONARE
ABONARE
Formularul a fost expediat - îți mulțumesc.
Te rugăm să îndeplinești toate câmpurile obligatorii!
Colegul care zice mereu că îşi dă demisia

Cum să domini jocul corporatist al trimisului de emailuri

19 decembrie 2021

1. Plânge-te tot timpul de volumul mare de emailuri pe care îl ai. Nu preciza niciodată un număr exact, spune doar că nu ştii când ar trebui să mai şi lucrezi ceva dacă ar trebui să citeşti toate emailurile pe care le primeşti.

2. Tot timpul foloseşte o semnătură cu „sent from my phone”. Asta arată că eşti mereu în acţiune, pe fugă, că răspunzi la mailuri şi când eşti la masă sau la budă. Dedicare sută la sută, bă băiatule!

3. Răspunde la un email imediat după ce răspunde managerul tău. Trebuie să ai o sincronizare perfectă ca să îţi iasă schema asta, dar cu puţin exerciţiu se poate. De îndată ce ai văzut că managerul tău a răspuns la un email, în secunda imediat următoare dă şi tu un reply all cu exact acelaşi lucru pe care l-a zis managerul tău. Apoi, la 2 minute după, mai dă un reply all ca şi când tocmai ai văzut mailul şefului şi răspunde cu „Absolut de acord” sau „Mi-ai luat cuvintele din gură”.

4. Tot timpul fii primul care felicită reuşitele cuiva. Fie că e vorba de lansarea unei noi funcţionalităţi sau cuiva tocmai i s-a născut un copil, fii primul care trimite deja faimosul mail cu "Congrats! ". Asta o să te facă să pari un super team player adevărat, dar mai mult, când scoţi în evidenţă ce treabă bună fac alţii, nu mai bagă nimeni de seamă că tu nu faci mare lucru de mai bine de un an.

5. Trimite la ore dubioase linkuri la TedX Talks sau articole pe care le consideri deschizătoare de minţi. Toată lumea se va minuna de cât eşti tu de implicat, încât te gândeşti non-stop la companie.

6. Neapărat pune paranteze pătrate în subiectul unui email. „[Update] Ultimul update” , „[Confidenţial] Nu da forward”, „[Victorie] Am reuşit să atingem deadline-ul”. Subiectul mailului tău nu este complet dacă nu are nişte clarificări puse într-o paranteză dreaptă care să spună altfel fix lucrul pe care îl spune subiectul mailului tău.

7. Fii primul care sugerează nevoia de a avea un meeting. Când un email thread a ajuns deja la al 12-lea email, începe o cursă contra cronometru referitoare la cine este primul care va pune pe masă varianta mult mai eficientă de a avea un call. Fii tu câştigătorul acelei curse!

8. Alienează-ţi audienţa. Începe-ţi fiecare email cu o formulare de genul „dacă nu îţi pasă de viitorul aceste companii nu citi mai departe”.

9. Aşteaptă o săptămână până să răspunzi unui email. Nu răspunde niciodată imediat, dacă ajutorul tău este cu adevărat necesar, acea persoana fie te va căuta personal, fie cel mai probabil va găsi pe altcineva care să o ajute. După ce au trecut şapte zile, dă un reply în care întrebi dacă mai este de actualitate emailul. Poţi combina foarte bine cu punctul #1, în care invoci volumul mare de emailuri care efectiv a îngropat acest email.

10. Creează-ţi un email „tipizat” cu care răspunzi tuturor, indiferent de subiect. Asigură-te că incluzi suficiente detalii de genul „pentru suport pe speţa X contactează pe Y”. Un element de fineţe constă în faptul de a nu te include şi pe tine în acea hartă. Nu da explicaţii referitoare la problemele cu care poţi ajuta, dar indu discret ideea că oricare ar fi motivul pentru care ai fost contactat, sigur problema nu e de nasul tău. 

BONUS Doar în perioada Sărbătorilor de iarnă, adica în luna Decembrie, atunci când primeşti un email, dă reply în care întrebi dacă arde tare, sau poate aştepta până în Ianuarie, că nah, oameni suntem!

Alte articole